Skip to content Skip to right sidebar Skip to footer

HORA UNIRII A CĂPĂTAT O NOUĂ SEMNIFICAȚIE PENTRU ELEVII ROMÂNI ȘI ROMI DE LA REMETEA CHIOARULUI

Versurile “Hai să dăm mână cu mână / Cei cu inimă română, Să-nvârtim hora frăției / Pe pământul României! au primit, anul acesta, o semnificație aparte în rândul elevilor implicați în proiectul “Scoala Comunităţii Remetea Chioarului”, pe care ASSOC îl derulează în comunitatea maramureșeană.

Copii români și romi din școlile de la Remetea Chioarului, pe lângă programul obișnuit, au fost implicați în activități extrașcolare încă de la începutul acestui an, după ce experții din proiect au constat că acestea sunt nu doar pe placul lor, ci și o soluție eficientă de educare a lor.

Așadar, de Ziua Micii Uniri, înfăptuite pe 24 ianuarie 1859, prin dubla alegere a colonelului Alexandru Ioan Cuza ca domnitor al Moldovei si al Tarii Românesti, coordonatorii din proiect au oferit copiilor nu doar momente clasice şi formale de sărbătoare. Copiii au citit povestiri istorice de pe vremea lui Cuza, au purtat dialoguri deschise despre acea etapă din istorie, au realizat postere şi au înţeles că e important să ne cunoaştem trecutul pentru a ne putea respecta prezentul şi pentru a ne crea un viitor mai bun. Și mai importat au conștientizat că nu trebuie să fie diferențe între oameni, toți având drepturi egale.

Tot în luna ianuarie a fost marcată Ziua Culturii Române, în 15 ianuarie, ocazie cu care elevii au recitat din creațiile lui Mihai Eminescu, au realizat desene tematice și au aflat mai multe detalii despre poetul național.

Toate aceste momente au fost pentru elevi atât lecţii de istorie, literatură și artă, cât și paşi mici, dar siguri înspre interiorizarea şi asumarea a tot ceea ce înseamnă tradiţie, iubire de țară, unitate, toleranţă.

Prin proiect, elevii şi părinţii sunt încurajaţi să înţeleagă că există alternative plăcute şi atractive prin care se pot transmite cunoştinţe. Cadrele didactice implicate ştiu cel mai bine că dacă i se creează elevului spaţiul şi conjunctura potrivită, copiii au toate şansele să îşi valorifice abilităţile. Nu în puţine situaţii, elevi greu de ţinut în frâu la ore, elevi cu probleme de comportament sau de concentrare devin de nerecunoscut atunci când sunt implicaţi în activităţi extraşcolare.

Ultima actualizare: 14:51 | 19.04.2024

Sari la conținut